E-Mails are deleted at receiving the inbox
Hello Community,got a big problem with an exchange server of an customer.Maybe you can help me to solve the problem.Thank you very much!
Environment:
Microsoft
Exchange Server 2003
Windows XP
/ 2000
Outlook
2000 / 2003 / 2007
OWA
(Outlook Web Access)
2
independent of each other existing ADs
Description in english:
Hello,
I support a customer, with other companies. In the company there is an user who
got an problem I cant solve.
The users problem is that all e-mails which are received with the outlook
client, instantly disappear and not remain in the inbox. There are no rules in
outlook. You can see the new e-mail in the OWA (Outlook Web Access), but when
you start outlook and want to receive the copy from the exchange server, they
disappear in the OWA and also in your Outlook inbox.
Even a computer reinstallation brought no solution or the command /cleanrules.
So we
decided to delete the mailbox and create an new one.
This also
brought no improvement and the error still exists.
The e-mails are an intermediate level and can be seen at the menu point
"Deleted Items restore. A restore fails because they are automatically "deleted"
again. The only way to get them out of this area is to restore them and then to
close outlook immediately. Then you have to mark them as read in the OWA (here
they appear now again). Affected by the problem are only unread e-mails!
This issue
exist on different computers independently of each other, there must be a
server problem. The mailbox of the user was, how I already said, deleted an
recreated.
Noticed is that with Outlook 2000 the problem does not occur, but only with
only with Outlook 2003 / 2007. This maybe means that there that is something
wrong with the exchange cache mode.
After I disabled the mode in Outlook, the emails didnt disappear no more. But
this is not solving the actual problem, it has only been circumvented.
In the company there are 2 Active directories. One is managed by the company
itself (AD for Windows Logon, ) and the other by an other company who also
supports the exchange server.
During the procedural,
deleting the mailbox, to my knowledge, the AD Account which is linked to the
mailbox, has not been deleted
Thank you for your support and sorry for my very bad english.
Sincerely,
Willi S
Description in german:
Hallo,
ich supporte einen Kunden, mit weiteren Firmen. Bei einem
User tritt folgendes Problem auf, auf dass ich leider keine Lsung mehr wei:
Bei dem User tritt
das Problem auf, dass alle E-Mails die mit dem Outlook Client abgeholt werden,
sofort verschwinden und nicht im Posteingang bleiben. Es gibt im Outlook keine
Regeln und es wird auch nicht in ein PST File abgeholt.
Die E-Mails sind in der OWA zu sehen, sobald diese dann mit
Outlook abgeholt werden, verschwinden diese in der OWA und sind auch nicht im
Outlook Posteingang.
Da selbst eine Rechner-Neuinstallation keine Lsung brachte
oder der Befehl /cleanrules, wurde das Postfach neu angelegt.
Dies brachte ebenso keine Besserung und der Fehler besteht
nach wie vor.
Die E-Mails liegen in einer Zwischenebene und knnen mit dem
Menpunkt Gelschte Elemente wiederherstellen eingesehen werden. Ein
wiederherstellen schlgt fehl, da diese automatisch wieder gelscht werden. Die
einzigste Mglichkeit, Sie aus diesem Zustand wieder in das Postfach zu
bekommen ist, Sie wieder herzustellen, Outlook sofort zu schlieen und dann die
E-Mails in der OWA als gelesen zu markieren (hier erscheinen diese dann wieder).
Betroffen von dem Problem sind also nur ungelesene E-Mails!
Da dieses Problem auf verschiedenen Rechner unabhngig von
einander auftritt, muss es ein serverseitiges Problem sein. Das Postfach des
Users wurde wie gesagt schon neu angelegt.
Aufgefallen ist, dass mit Outlook 2000 das Problem nicht
auftritt sondern nur mit Outlook 2003 / 2007. Dies lies vermuten, dass es etwas
mit dem Exchange-Cache-Modus zu tun hat.
Deaktiviert man diesen im Outlook, verschwinden die E-Mails
nicht mehr. Dies ist aber keine Lsung des eigentlichen Problems, sondern es
wurde nur umgangen.
In der Firma gibt es 2 Active-Direktories. Eine wird von der
Firma selber verwaltet (AD fr Windowsanmeldung) und die andere von der Firma,
die auch den Exchange-Server betreut.
Bei der Aktion, wo das Postfach gelscht wurde, wurde meines
Wissens nicht das AD-Konto gelscht, welches an das Postfach geknpft ist.
Vielen Dank fr die Untersttzung.
Freundliche Gre,
Willi S
December 16th, 2008 1:56pm
Hi Will,
Please let me know about the Service Packs for Windows Server, Exchange Server and the Outlook Clients?
Which antivirus is installed on the client as well as on the server?
Try to disable the antivirus from the client and check if the issue persists, you can try to disable the services by following these steps:
Click on start, then click on run (if run is not available then type run, as you click on start and hit enter).
On the run window type "msconfig" (without quotes)
Click on services tab, click on "hide all microsoft services", now click on disable all
Click on startup tab, click on disable all
Click on OK and restart the computer
It could be the issue on the client, as if you open Outlook in online mode, its exactly like OWA and thus the local ost is not in use, which might be affected
Have a look at this link: http://www.outlookpower.com/issues/issue200405/00001283001.html
Let me know if it helped
Harpreet.
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December 17th, 2008 1:50am